sikinisme: kek coklat bakar

kek coklat bakar

assalamualaikum&hallooo!!!

haihaihai.. sejak berapa hari duk rumah ni asyik sakit kepala saje.. cuaca dekat sini panas sangat..kalau duk kelantan cuaca dia jarang nak panas terik,tu yang tiba-tiba rasa rindu dekat kelantan.. hahaha..bila cuaca panas, bibir pun rasa tebal&kering saje.. nak keluar pun malas. disebabkan itu,tiba-tiba hari ni aku jadi rajin lah sangat. lepas masak tengahari dan kemas rumah, terus pergi sediakan barang untuk buat kek coklat.. :) maklumlah tengok barang semua ada..so terus bersemangat nak buat..hehehe..tapi ni cara aku eh? mungkin tak sama dengan orang lain. nak tau tak apa bahan-bahan dia? senang saje.. korang pun boleh buat sendiri.. sebab ni pun kali pertama aku buat kek coklat ni sendiri,selalu akak aku ada tolong tengokkan dan selalunya aku cuma jadi assistance dia saje,sediakan bahan tapi yang buat dia. masa buat tu memang agak cuak,yelah kalau tak jadi macam mana?mampus aku kena marah dengan mak sebab membazirkan telur,tepung,gula&minyak dekat rumah tu. hehehe..


so ingredientnya adalah:
minyak masak.
tepung gandum.
chocolate powder.
susu pekat.
telur ayam.
gula.

sukatan untuk minyak,tepung,gula&coklat mesti sama.which is 200 ml.
3 biji telur,100 ml susu pekat.


mula-mula adunkan gula,minyak&telur sampai kembang..lepas tu baru masukkan bahan yang lain..then bakar!!!hahaha..senang sajekan? cuba lah buat..sedap!!serius.. tapi tak dalah sesedap secret recipe.. ekeke.. :)

okey..sampai sini saje k? =)

adios amigos&take care selalu.

2 comments:

bie said...

pos sini ckit..tibe2 rase nk mkn kek plk..huhu

noorul said...

hahha..bukak sem nnti yea?insyaallah klu rajin

owned by noorul aisikin