sikinisme: putus asa!fed up!

putus asa!fed up!

  • aku malas dah nak ambik tau pasal korang!
  • aku malas dah nak handle semua ni!
  • aku malas dah nak fikir pape!
  • aku malas dah nak pergi kelas!
  • aku malas dah nak baca buku&jawab semua test2 tu!
  • aku nak balik!
  • tak nak fikir apa2 pun pasal kat sini!
  • nak duduk rumah tak da buat pape.
  • duduk tengok tv dekat rumah!
  • boleh gelak puas2 tengok gelagat anak sedara.
  • boleh makan kerang ND all those seafood.
  • boleh baring dekat peha mak&mintak urut kalau sakit kepala.
just be who u are where ever u go!keep walking



kalau boleh,semua orang nak buat macam tu kan?tapi pada aku,orang yang buat tu adalah orang yang selfish sangat!
kalau boleh,aku pun nak buat macam tu.lari dari semua perkara yang buat aku stress duduk dekat sini.stress dengan study,kena belajar uruskan duit,kena belajar uruskan masa.betul tak? kalau tersilap langkah diri sendiri yang tersepit.
kalau boleh....
tapi itu adalah tanggungjawab kita,kenapa kita di sini?itulah yang mengajar kita untuk hidup dengan kaki sendiri.independent.
aku teringat dengan kata2 seorang mak cik ni. aku jumpa dia masa dekat R&R gua musang otw balik dari trip banking operation masa tu.
"memang belajar guna duit PTPTN& tak mintak ibu bapa,tapi ingat betapa diorang berharap pada kita" "biar apa orang nak kata,yang penting kita tau kita buat apa" "jangan tinggal solat&jangan lupa solat sunat" "jangan lupa setiap kali solat,baca laisalaha mindunillahiqashifa', dan Allah akan bagi petunjuk kepada kita"

thanks to that aunt. rasa nak menangis bila dengar nasihat dia.maklumlah orang tengah emo kan masa tu? T_T

ehem ehem..ada announcement ni!!most probably nanti ada trip ke terengganu pulak!proposal dah lulus,yeahhhh!!tapi kena pinda tarikh.so doakan yang terbaik eh?ni pun baru habis siapkan surat permohonan penginapan dekat UMT&surat pinda tarikh.kalau takda aral kami pergi khamis ni.insyaallah.
harap2 menjadi. :)


*cuti-cuti kelantan hari ini

gambar ni dekat pasar sena (isnin). memang rambang mata bila pergi sini.
kain,baju,shawl,tudung&everthing yang perempuan nak.harga dia pun sangat cun!!
kalau datang machang jangan lupa datang sini.
waktu operasi awal pagi - 12.00 tengahari :)


0 comments:

owned by noorul aisikin