sikinisme: terfikir #1

terfikir #1

assalamualaikum and hello readers!


pernah tak korang terfikir korang yang menjadi mangsa kemalangan tu? mesti ngeri kan untuk bayangkan?mintak simpang Malaikat 44. tu yang orang selalu cakap. betul tak?

kadang - kadang bila otak aku mula membabab i want to be there.alah korang pun mesti ade terasa macam tu jugakkan? :p ialah,dah tak perlu fikir masalah dunia yang menyakitkan ni. how an easy way kan? entah pape entah.

tapi sedarlah

sudah cukup ke amalan kita untuk dibawa mengadap illahi?
sudah cukup sempurna ke ibadah kita untuk di terima oleh Allah?
sudah cukup terampun ke dosa semalam yang kita pernah lakukan?

cop - cop

sedar atau tak, sebenarnya tiap hari kita melakukan dosa.
keluar rumah tak menutup aurat dengan sempurna. ha! yang lelaki mesti cakap tu perempuan, habis yang laki tengok aurat perempuan?


lagi satu

mengumpat orang.
menyakiti atau mengecewakan hati orang. orang kata selagi orang tu tak redha dengan apa yang kita pernah lakukan pada dia, maknanya kita still berhutang. dengan orang tu hmmm.. aku harap aku tak pernah menyakiti hati sesiapa pun. tu yang paling aku takut sekali.

"dosa terhadap Allah,Allah yang ampunkan, tapi dosa sesama manusia,kita perlu meminta maaf kepada manusia itu"


mak selalu risau tiap kali aku pergi atau balik Kelantan. korang sendiri sedia maklum kan dengan keadaan jalan nak ke Kelantan tu?lagi-lagi area Gua Musang tu. aku pun takut, lagi-lagi bila bas duk belakang treler bawak balak tak pun pak cik bas tak lepas-lepas nak naik bukit. setiap kali aku naik bas, aku cuma mampu berharap aku dapat selamat sampai sebab amalan ku it's not enough yet. hati pun masih terlalu lemah.

"hati manusia terlalu sibuk mencari cinta manusia,tapi dia lupa cinta itu dari Allah"

p/s : it is not to show off , it just reminder for myself . cause sometimes my heart will sing

"while they are counting their happy day, i am still wondering how many days more i need to be tough"


good night and May Allah bless u always :)





0 comments:

owned by noorul aisikin