sikinisme: typed out by leftie

typed out by leftie

assalamualaikum

hello readers!hari ni dah 20 September kan?so that's mean 5 day left before my first paper start which is insurance. so dear insurance please be nice to me okey? semester ni again aku cuak giler sebab 3 subject fully reading, 1 subject 50/50 and 1 subject fully calculation. adoi... again reading subject be a majority. congrats!aku benci giler subject membaca!maknanya semester ni sama macam semester lepas which is aku menjadi pengumpul B+ terbanyak lagilah. wuwuwuwu

korang tau tak aku segan bila orang tanya aku pernah dekan tak?jawapannya ofcourse tak pernah. it will be sipi-sipi?hahaha padan muka aku kan.tapi sebenarnya aku tak kisah sangat pun sebab aku dah set target for every semester the lowest grade i may have is B. no B- or the rest. and alhamdulillah still okey lagi cuma part 2 je yang terkantoi dengan microeconomics. ( bahana kutuk lecturer )

currently tengah sakit kepala dengan financial analysis,so take a break sekejap before sambung for the next-next chapter. dalam banyak- banyak subject, FA nilah yang aku tekankan lebih sikit sebab it is calculations subject. I LIKE!!! dan lagipun subject ni susah. serious tak tipu. :(

orang kata banking banyak calculations tapi bila dah masuk sini and be a banking student, aku jadi pelik,kat mana yang banyak mengiranya? tak banyak pun,lebih banyak membaca dari part 1 sampai sekarang part 5. dari fundamental of management, fundamental of marketing, human resource, banking operation, IT and insurance. semua tu adalah fully reading punya subject.so menyesal ke ambil banking?

masa aku part 4 dulu, masa tu tengah down giler sebab semua subject membaca dan aku sakit jiwa sikit waktu tu,boleh pulak tiba-tiba rasa nak quit study sebab tak tahan. tak boleh blah kan? giler sengal. betapa lemahnya aku dulu, dan even sekarang pun sama jugak cuma ada sedikit kekuatan yang di beri oleh Allah.

ambil course yang bukan pilihan.yes that's me, tak pernah terdetik kat hati nak ambil banking. kalau dulu dekat sekolah. my teacher tanya nak ambil apa? and of course aku akan jawab m..... :) tapi biarlah tu semua 3 tahun lepas punya cerita. tapi macam mana boleh ambil banking? it is a mistake. tapi kuasa Allah kan? we never know. dan disebabkan banking nilah aku ada di sini. jadi kenapa perlu menyesalkan?

ALLAH TAU APA YANG TERBAIK BUAT HAMBANYA.

jadi kita sebagai manusia kena hadapi semuanya dengan setabah-tabahnya. Allah memberi ujian pada hambaNYA mengikut kemampuan mereka. :)

so dear heart jangan nak mengada-ngada lagi okey?please listen to mind!

mood : tiba-tiba rasa sejuk plus my leftie sakit ,dah lama tak sakit macam ni :(

0 comments:

owned by noorul aisikin