sikinisme: people change

people change


assalamualaikum&hallooo!!

haihaihaihai..how are you today guys??may Allah bless all of you always.i would like to write about people that inspired me. really inspired me.& actually as a human being i want to be like them. those people are : (=


zulaikha.
siapa yang tak kenal zulaikha? angkat tangan?hehehe..
dari permaisuri raja bertukar menjadi papa.
dari seorang yang jahil menjadi hamba yang sangat taat pada Allah.
tapi yang tetap dia sangat mencintai nabi Yusuf.


irma hasmi.
semua orang tau tentang kisah dia.kisah percintaan dia dengan nabil&farid kamil. tapi,after apa yang berlaku telah membuka hati dia untuk ke Makkah dan akhirnya?she's wearing tudung rightos. alhamdulillah..


Ashraf muslim.
i really admired with this guy. mula kenal dia,masa cerita manjalara dulu-dulu. sebab mata dia kut..hehehe..tapi tu dulu,sekarang dia dah mula terlibat dengan perubatan islam. alhamdulillah. jadi tak adalah kita nampak dia belakon jadi budak jahat or nakal. sekarang pun dah bertunang.. congrats to him. dulu masa cerita aku masih dara tu keluar pun, i really want to watch that movie pun sebab dia!!hehehe.. i want to find a guy like him. boleh dapat ke?


sebenarnya kalau kita perasan,Allah sentiasa memberi ruang dan peluang kepada untuk kita berubah. cuma kita sahaja yang kadang kala menganggap ia sebagai musibah yang hanya menyakitkan kita. even aku sendiri berfikir begitu. tapi pada aku tak salah untuk kita mengingat benda yang lepas,asalkan kita jadikan ia sebagai pengajaran dalam hidup dan tak akan ulanginya lagi.
betul tak?

aku bukan lah seorang yang baik,tapi i am trying to be like them.
it is not difficult to change but i admit that it is difficult to being 'istiqamah'.


okey sampai sini saje =)


take care&i love you guys!

0 comments:

owned by noorul aisikin