sikinisme: kidal/lefthanded/kiri

kidal/lefthanded/kiri



assalamualaikum&halloo!!


mood : agak baik =)

hai hai hai..hari ini mood agak baik,sebab he call me!!do you will imagine it how happy i am?happy giler.sampai menangis. T_T.. okey2 jangan perasan lebih eh?dia saje je call..
actually hari ni nak cerita pasal left handed!.



yes.. i am left handed. seriously masa kecil dulu tension jadi left handed sebab orang suka ejek. cakap kita makan dengan tangan kotorlah, dosa lah sebab makan guna tangan kiri. lepas tu most of cousin pun bila nampak kita guna tangan kiri mesti akan cakap

ehh???apesal guna tangan kiri?

haish..rasa nak marah je.. lepas tu orang cakap tangan kiri ni pandailah kononya.. tapi bila fikir balik kelakar kan?it doesn't matter whether you are left handed or right handed pun.

tapi there are a few problems yang aku hadapi as a lefthanded.

1.aku tak reti guna mouse.
2.terbiasa akan bagi barang dengan tangan kiri.
3.meja kat auditorium. menyusahkan aku nak menulis.
4.aku tak reti guna pisau kupas kulit buah tu. kalau guna selalu akan luka jari.
5.kalau guna sudu,aku tak reti guna tangan kanan,even kalu makan kuih pun lagi selesa pegang tanggan kiri.

dan ini apa yang orang cakap tentang kami.

1. Otak kanan mengatur bahagian tubuh sebelah kiri, sedangkan otak kiri mengatur tubuh sebelah kanan. Orang yang lebih selesa menggunakan tubuh sebelah kiri, termasuk tangan kiri, bermakna otak kanannya yang lebih dominan.

2. orang tangan kiri lebih cenderung kepada seni seperti penulisan,muzik dan lakonan. contoh seperti Dato' Farid Redzuan.

3. orang left handed sensitif. (no comment)

4. seorang yang mempunyai imaginasi yang tinggi.

5. orang kidal lebih kreatif berbanding orang-orang yang biasa menggunakan tangan kanan. Otak kiri berfungsi mengatur hal-hal yang berhubung dengan logik.

6. orang tangan kiri lebih cepat berfikir. (iye ke )

7. mempunyai jangka hayat yang rendah sikit.( hahaha)

8. mudah rasa cemas. (akulah tu )

honestly aku tak tau sama ada benda ini betul atau tidak, pada aku tangan kiri atau tangan kanan sama saje. yang membezakan seseoarang itu adalah perwatakan mereka. ye tak? tapi honestly aku tak pernah terfikir pun untuk ambil banking,sebab kalau orang tanya selama ni nak ambil apa? i will definitely answer mascom. tapi aku tau Allah sentiasa tau apa yang terbaik untuk hambaNYA. =)


okey sampai sini saje ;)

0 comments:

owned by noorul aisikin