sikinisme: my point of view

my point of view

during my class last week or maybe 2 last week one of my friend ask me

"jom g shiha?!"

and spontaneously i said no!for me shiha is haram

and after a few minutes later i felt guilty. really guilty. tu lah orang cakap terlajak perahu boleh di undur, terlajak kata, sendiri terasa.

well aku bukan pandai sangat pun pasal agama ni. so i really don't deserve to pandai2 cakap pasal halal dan haram ni kan? and to be frank aku pun tak tau natam ape shiha tu.. yang aku tau dia ada pelbagai rasa. kan? so with a narrow of knowledge i really don't deserve to say anything about shiha.


tapi, aku berpegang pada ayat ini

"Mereka bertanya kepadamu (Muhamad), "Apakah yang dihalalkan bagi mereka"? Katakanlah, "Yang dihalalkan bagi kamu adalah yang baik-baik. (al-Maidah: 4)"


and some said shiha juga bawa keburukan. 

and again setiap orang ada pandangan dan pendapat mereka yang berbeza kan?macam rokok. KAN?

jika aku salah,sila perbetulkan 
sikinisme

assalamualaikum :)


0 comments:

owned by noorul aisikin