sikinisme: all about today

all about today


assalamualaikum and hai peeps!how's your Friday? hari ni agak penat sedikit sebab pagi lagi dah ada aktivivti for last year semester students.

tadi ada ceramah dari PTPTN dan AKPK. i admit most of the time aku dengar mp3 tapi aku dengar okey apa yang penceramah cakap walaupun tak semua lah aku dengar. tapi ada diorang terangkan pasal bayaran balik dan yang attract aku sangat bila dia cakap kalau kita hilang agreement tu, kita kena bayar RM300. OMAI. nasib baik aku tak jadi nak buang agreement tu last semester. ke aku dah buang eh? owh RM300 untuk "kertas" memang tak berbaloi kut. tapi pada kaulah sebab sangat kedekut. :)

next ceramah dari AKPK diorang banyak bagi nasihat dan panduan tentang pengurusan kewangan kita. dan tadi masa penceramah bagi talk adalah few terms yang aku rasa macam pernah dengar. maklumlah last semester belajar personal financial planning kan? bila dah dengar tadi, terus je jadi kuat semangat untuk say no pada credit card. hopefully aku tak kan pernah guna credit card lagipun last sem ada belajar sikit macam mana diorang kira total amount need to pay tu. and i think serious jerut leher.

bila dah habis ceramah tu semua aku terus je buat calculation bayaran PTPTN + bayaran kereta + bayaran rumah = berapa lama aku kena hidup dengan hutang. sebab aku harap dapat beli my own house before 35 y/old.. my own okey?tak nak share-share tak best. heee. dan bak kata penceramah jangan ikut kehendak,ikut kemampuan. so lebih baik hidup sederhana dari kaya tapi hutang keliling pinggang kan? serious tak nak jadi macam Dr tu. -__- . ha!sebelum lupa kalau rasa nak kahwin tak payahla buat loan,membazir duit je. baik beli rumah. kan? :p


urm..okey sampai sini je.nak tido awal sebab esok ada date dengan my sayangs. tak nak bangun lewat.

p/s : it's super cold here yaw!

lots of love good night dear :)

0 comments:

owned by noorul aisikin